به نام خالق هستی

بازاریابی و فروش اینستاگرامی

اصول مبانی تکنیک ها و روش های بازاریابی و فروش اینستاگرامی اینترنتی و شبکه های مجازی

اصول و فنون متقاعد سازی مشتریان در فضای مجازی

اصول و فنون فروش و بازاریابی در فضای مجازی به زبان ساده

گردآوری: دکتر علی خویه

مدرس دانشگاه، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی کاربردی، با 19 سال تجربه اجرایی و حرفه ای، مشاور و مدرس شرکت های معتبر و برند های مشهور

فهیمه احمدی

نویسنده و همکار مشاور

ویرایش اول

www.khooyeh.com

www.khooyeh.ir

 

 

 

 

بسمه تعالی

همراهان گرامی

با سلام

توانا بود هر که دانا بود

دانایی و آگاهی برای هر فردی، توانایی به بار می آورد هر فردی با دانش بیشتردر حوزه کاری خود توناترشده و مهارت خود را نیز همراه دانش خودافزایش می دهد.

حتما تعداد زیادی از مخاطبانی که این کتاب را مطالعه می کنند کتاب قبلی اینجانب (امپراطوری و حکومت دیجیتالی ، بازاریابی دیجیتالی) که در این حوزه چاپ شده بود را مطالعه نموده یا اطلاع دارند بر آن شدیم تا مطالب مرتبط با این حوزه را با زبان ساده و از منابع مختلف گردآوری کنیم و به زبان ساده برای کسانی که می خواهند کسب و کار خود را در صفحات اینستاگرام و شبکه های مجازی مدیریت کنند و از طریق این شبکه ها کار فروش و بازاریابی خدمات ومحصولات خود را انجام دهند نکات ساده ای را فراهم کنیم چند نکته درباره این کتاب

  1. هدف از تهیه این مجموعه در واقع گردآوری یک مجموعه ساده و کامل و جامع درباره بازاریابی و فروش در اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی است در واقع سعی شده تا با یک کتاب ساده کار را برای مخاطبان ساده کنیم و با مطالعه این کتاب بتوانند در فضای مجازی برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند یا بتوانند در فضای مجازی کار فروش را به سادگی انجام دهند.

 

  1. به علت اینکه گاهی برخی از مطالب و نوشته های این کتاب ممکن است با چند واسطه از داخل جزوات، دست نوشته ها، کتاب های مختلف، نوشته ها و گاه نوشته ها در وب سایت ها و فضا های مجازی تهیه شده باشد به همین دلیل احتمال می رود گاهی منبع یا ماخذی قید نشده یا به علت عدم دسترسی به منبع اصلی ماخذ قید نشده باشد که لازم است در ابتدا عذرخواهی کنیم همین طور از نویسندگان اصلی آنها پوزش می خواهیم و در صورت برقراری ارتباط با هر کدام از بزرگواران حتما در ویرایش های بعدی اصلاح خواهد شد. در واقع بیشتر هدف ما خدمت به جامعه علمی کشور عزیزمان است.
  2. از خوانندگان و مخاطبان خواهشمندیم در صورت داشتن هر گونه نظر انتقاد و پیشنهاد با ایمیل ذیل در ارتباط باشند ما با آغوش باز پذیرای پیشنهادات شما هستیم.
  3. برای ارتباط با ما به وب سایت های کانال ها و صفحه اینستاگرام یا با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.
  4. امیدواریم بتوانیم با تک تک شما همکاری داشته باشیم و بتوانیم در کلاس ها یا پروژه ها هر یک از شما را با افتخار ملاقات کنیم.

با تشکر

 دوستدارتان  -   دکتر علی خوبه

 

 

فهرست مطالب

اینستاگرام چیست و چگونه باید یک صفحه خوب داشته باشیم. 10

پیش‌نیازها. 12

یک نام کاربری انتخاب کنید.. 12

حریم خصوصی خود را معین کنید.. 13

یک تصویر مناسب برای پروفایل خود انتخاب کنید.. 13

یک بیوگرافی بی‌نقص تهیه کنید.. 13

تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید.. 14

از اینستاگرام کسب درآمد کنید! 15

در اینستاگرام کوتاه و تاثیرگذار باشید!. 17

ریچ کارت (Rich cards) چیست؟. 18

چگونه در اینستاگرام پست قرار دهیم؟. 19

از عکس نوشته ها استفاده کنید!. 20

توضیحات (Caption) هر پست مهم است.. 21

اهمیت بک لینک در سئو. 23

تعداد مطالب پیج‌تان را زیاد کنید. 24

صفحه کاربری خود را با هشتگ به دیگران معرفی کنید. 24

از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.. 25

ظاهر موجه و خوبی داشته باشید. 25

از لینک ایرانی برای قسمت برچسپ و نظرات استفاده کنید. 26

صفحه را تبلیغ کنید. 26

از اینستاگرام استفاده کنید تا به درآمد برسید.. 27

فالوئینگ های اینستاگرام خودتان را بسازید. 28

خود را از دیگران متمایز کنید.. 30

بیست و پنج نکته طلایی و کلیدی موفقیت در بازاریابی و فروش اینستاگرامی و افزایش فروش در اینستاگرام. 32

دکتر علی خویه. 32

Instageram.com/khooyeh.ir. 32

وب سایت drkhooyeh.ir. 32

بدون شناخت و مطالعه وارد هیچ صفحه مجازی نشوید. 32

بدون برنامه ریزی برای تولید محتوا شکست خواهید خورد. 33

رفتارشناسی کاربران و مخاطبان در اینستاگرام. 33

تصاویر و عکس‌های طبیعی.. 34

با انواع و اهداف تبلیغات اینستاگرام آشنا شوید و هدفمندانه در اینستاگرام بازاریابی وفروش انجام دهید. 35

لوگو و آرم داشته باشید. 36

هرچه نوشته‌ی درون عکس‌ کمتر باشد، بهتر است.. 37

توضیح دادن نشانه ضعف است.. 37

در اینستاگرام زیاد توضیح دادن نشانه ضعف شماست. شما هر وقت تلاش می کنید چیزی را بیشتر توضیح بدهید بیشتر ضعیف هستید، در نتیجه قدرت در این است که شما در هیچ زمینه ای هیچ وقت توضیح ندهید و کاری را که به نظرتان صحیح و درست است انجام داده و بدانید که حقیقت هیچ وقت پنهان و پشت ابر نمی ماند و بعد از یکسال، دوسال، پنج سال یا ده سال آنهایی که قضاوت کردند، متوجه اشتباه خودشان می شوند. تجربه ثابت کرده که هرچقدر بیشتر توضیح می دهید بیشتر فحش می خورید و بیشتر به شما حمله می شود تا نهایتاً به جایی می رسید که به گریه می افتید و بعد از آن باز هم فحش خواهید خورد و قضاوت خواهید شد شاید باور نکنید اما این روش یعنی توضیح ندادن به دیگران، آنقدر جواب می دهد که بعد از چندماه، هرکس که آن را سرلوحه زندگی خودش قرار داده از آرامش روحی و روانی که بخاطر انجام آن نصیبش شده صحبت می کند ودر حال حاضر این تنها نسخه و بهترین راهکار موجود برای بداخلاقی ها و بی فرهنگی های فضای مجازی ماست    37

. تبلیغات ساده آزمایشی انجام دهید. 38

اینستاگرام تلگرام و فیسبوک نیست.. 38

. مشتری را با داستان خود وابسته کنید تا صفحه شما را ترک نکند. 38

. در اینستاگرام مخاطب خود را ناامید نکنید. 38

هتشگ گذاشتن مهم نیست درست هشتگ بسیازید. 39

اعتماد سازی کلید موفقیت در اینستاگرام است. 40

تعامل و ارتباط با کاربران. 41

بدون بازخورد راه خود را ادامه ندهید. 41

جذب مجدد مخاطبان و افزایش فروش... 42

صفحه اینستاگرام نه کارت ویزیت است نه برشور. 42

استوری و فیلم بگذارید. 43

ضروریات محیط اینستاگرام برای افزایش فروش.. 43

محصولات خود را به نمایش بگذارید (اما فقط و فقط گاهی اقدام به این کار کنید). 44

تگ کردن را فراموش نکنید. 44

تنها اقدام به ارسال محتوا نکنید. 45

نظم در ارسال محتوا و نمایش محصولات داشته باشید. 45

در پست هایتان از کلمات کلیدی و هشتگ های هوشمندانه استفاده کنید. 46

برنامه بازاریابی اینستاگرام. 47

اهمیت یک طرح یا برنامه بازاریابی اینستاگرام( Instagram Marketing Plan). 47

اجزای تشکیل دهنده یک طرح یا برنامه بازاریابی اینستاگرام. 48

خلاصه مدیریتی  (Executive Summary). 48

پیشینه و اطلاعات شرکت (Company Information And Background). 48

ماموریت و چشم انداز (Mission And Vision). 49

شایستگی های کلیدی (Core Competencies). 49

تجزیه و تحلیل موقعیت (Situational Analysis). 49

تجزیه و تحلیل محیط (Environmental Analysis). 49

بازار هدف و بخش بندی (Target Marketing And Segmentation). 50

استراتژی  و آمیخته بازاریابی اینستاگرام (Instagram Marketing Strategy And Marketing Mix). 50

مالی  (FINANCIAL). 52

قالب های رایج که در تهیه طرح یا برنامه بازاریابی اینستاگرام به آن احتیاج پیدا می کنید. 53

تجزیه و تحلیل  SWOT. 53

تجزیه و تحلیل  PESTEL. 53

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام چیست؟. 54

چند نکته مهم درباره برنامه و الگوریتم  اینستاگرام. 55

۱- تفاوت ویدیو و تصویر. 55

۲- تعامل (اینتراکشن) فیک... 55

۳- طول کامنت.. 55

۴- نوع اکانت‌ 56

۵- ۳۰ دقیقه اول. 56

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام برای فید. 56

۱- برنامه و الگوریتم  اینستاگرام پیش‌بینی می‌کند که شما چقدر به محتوای یک پست اهمیت می‌دهید. 57

۲- برنامه و الگوریتم  اینستاگرام رابطه شما را با فالوورها تعیین می‌کند. 57

۳- برنامه و الگوریتم  اینستاگرام به زمان اهمیت می‌دهد. 57

۴- برنامه و الگوریتم  اینستاگرام میزان استفاده شما از اپلیکیشن را مورد نظر قرار می‌دهد. 58

۵- برنامه و الگوریتم  اینستاگرام به تعداد فالووینگ‌های شما اهمیت می‌دهد. 58

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام برای استوری.. 58

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام برای اکسپلور. 58

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام برای IGTV.. 59

For you. 59

Following. 59

Popular. 59

چند ترفند برای شکست دادن برنامه و الگوریتم  اینستاگرام. 59

۱- انتشار منظم محتوای باکیفیت.. 60

۲- ایجاد تعامل. 60

۳- محتواهای اسلایدی و ویدیویی.. 61

۴- زمان انتشار محتوا 61

. زمان انتشار پست.. 61

۵- هشتگ‌ ها 62

۶- انتشار دوباره محتواها 62

۷- تحلیل اینستاگرام. 62

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام چطور کار می‌کند؟. 62

4 شاخص کلیدی برای حضور در صفحه خانه یا فید کاربران. 64

1. علاقه کاربر به موضوع پست شما 64

2. تعامل کاربر با شما 65

3. تعامل کاربر با محتوا 65

4. 66

قدم به قدم تا اکسپلور با برنامه و الگوریتم  2019 اینستاگرام. 66

1. محتوایی متناسب با علاقه کاربر تولید کنید. 66

2. محتوایی تولید کنید که تعامل کاربر را افزایش دهد. 67

3. فعالیت خود را در اینستاگرام بیشتر کنید. 68

4. پست و استوری را در ابتدای انتشار، ویرایش و حذف نکنید. 68

5. به‌صورت اصولی از هشتگ‌ها استفاده کنید. 68

6.در صورت امکان لوکیشن پست را ثبت کنید. 70

7. مطمئن شوید محتوایتان مخاطب را در صفحه نگه می‌دارد. 70

8. از مخاطبان بخواهید اعلان‌های پیج شما را فعال کنند. 70

9. از لایو و استوری و دیگر قابلیت ها استفاده کنید. 71

چگونگی عملکرد برنامه و الگوریتم  اینستاگرام در سال ۲۰۲۰. 72

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام به پست‌هایی با تعاملات بالا پاداش می‌دهد. 72

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام برای تعامل با کاربران (فالوورهای خود) به شما پاداش می‌دهد. 74

چگونگی برقراری ارتباط سریع مخاطبان با محتوای شما از طریق فاکتورهای برنامه و الگوریتم  اینستاگرام. 75

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام میزان بازدید پست شما توسط کاربران را محاسبه می‌کند. 75

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام پست‌هایی با هشتگ های خاص و مرتبط را پشتیبانی می‌کند. 76

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام برای تأیید است.. 77

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام پست‌های افرادی که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارید نشان می‌دهد. 77

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام به شما بابت استفاده از تمام ویژگی‌های آن پاداش می‌دهد. 78

برنامه و الگوریتم  اینستاگرام برای استوری ها و قسمت اکسپلور (کاوش) چطور کار می‌کند. 80

از تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای هرچه هست و نیست استفاده کنید. 81

روش عالی برای افزایش فروش در اینستاگرام. 81

روش‌های خلاقانه افزایش فروش در اینستاگرام. 81

۱- نشان دهید که صلاحیت دارید. 82

۲- نشان دهید که مورد اعتماد هستید. 83

۳- خرید از اینستاگرام را آسان کنید. 84

۴- خیلی خوب پاسخگو باشید. 85

. عکس‌های با کیفیت منتشر کنید. 85

6. پاسخگو و در دسترس باشید. 86

7. با پروموشن‌ها مخاطبان‌تان را تشویق کنید. 86

۵- هزینه ارسال معقولی داشته باشید. 86

۶- عکاسی از محصولات را به درستی انجام دهید. 87

۷- منظم حضور داشته باشید. 87

۸- برای تولید محتوا برنامه داشته باشید. 88

۹- هدفمند تبلیغ کنید. 88

۱۰- مشتریان راضی را به اعتبار خود تبدیل کنید. 89

۱۱- اطلاعات ضروری را پنهان نکنید. 89

۱۲- دنبال کنندگان خود را به آهنربا تبدیل کنید. 90

۱۳- پشت صحنه کسب و کارتان را به نمایش بگذارید. 90

۱۴- با مخاطب مثل یک انسان رفتار کنید نه مثل یک ربات.. 91

۱۵- از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید. 91

روش‌های جذب مشتری از طریق اینستاگرام. 93

آمارهایی از نقش اینستاگرام در بازاریابی، تبلیغات و فروش... 94

تعداد کل کاربران اینستاگرام در جهان چقدر است؟. 95

محبوبیت ایسنتاگرام در ایران چقدر است؟. 95

«تو اینستا چی بفروشم. 96

فروش لباس در اینستاگرام. 96

فروش کیف و کفش در اینستاگرام. 97

فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام. 97

لوازم دکوری و فانتزی منزل. 98

فروش هندزفری و قاب گوشی در اینستاگرام. 98

فروش لوازم خانگی.. 99

فروش ساعت در اینستاگرام. 99

فروش صنایع دستی.. 99

خرید و فروش خودرو. 100

خرید و فروش حیوانات خانگی.. 100

چه محصولی برای فروش در اینستاگرام مناسب است؟. 101

محصول را از کجا تأمین کنیم؟. 102

تکنیک‌های فروش محصول در اینستاگرام چیست؟. 102

 

 

با مطالعه این مطلب می توانید به پرسش های ذیل پاسخ دهید.

چگونه یک کسب و کار در اینستاگرام راه اندازی کنیم؟

چگونه در اینستاگرام موفق شویم؟

چگونه برای بازاریابی و فروش در اینستاگرام موفق شویم؟

چگونه محصولات و خدمات خود را در اینستاگرام عرضه کنیم؟

چگونه فروش محصولات و خدمات خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

برای تهیه یک برنامه بازاریابی و فروش در اینستاگرام چه کنیم؟

راز های موفقیت در اینستاگرام چیست؟

چگونه در اینستاگرام موفق شویم؟

 

اینستاگرام چیست و چگونه باید یک صفحه خوب داشته باشیم