انجمن مدیریت فروش و بازاریابی ایران
Sale association in Iran
Sale engineering association in Iran
اساسنامه انجمن مدیران فروش و بازاریابی ایران
ریاست انجمن مدیران فروش و بازاریابی : علی خویه
انجمن مدیریت فروش و بازاریابی ایران
Sale association in Iran
Sale engineering association in Iran
اساسنامه انجمن مدیران فروش و بازاریابی ایران
ریاست انجمن مدیران فروش و بازاریابی : علی خویه
نگ تبلیغاتی جالب بین کمپانی های رقیب !
نوعی دیگر از جنگ اما بدون توپ و تانک و خونریزی ولی بسیار شدید بر اساس خلاقیت، هوش با جنبه هایی از شوخی و بامزه گی در میان شرکت های بزرگ در جریان است. این جنگ، جنگ تبلیغاتی نام دارد که در این نوشته به نمونه هایی از آن اشاره خواهم کرد:
مجله برند
سبک های تبلیغات
وبلاگ تبلیغات
منشور مدیریت
فروشگاه بازاریابی
مدیریت فروش
مدیریت فروش
مدیریت تبلیغات
1. نیکون در برابر لومیکس
شرکت تولیدی دوربین های عکاسی دیجیتالی "نیکون" (Nikon تلفظ صحیح: نایکان) در تبلیغ محصول جدید خود با امکان تشخیص چهره به صورت خودکار، از این تبلیغ استفاده کرده است
" نیکون - تمرکز بر چهره" مهم نیست چهره ی ارواح باشد یا انسان، اسکلت، یا آدم های فضول... نیکون همه را تشخیص می دهد.
لومیکس(Lumix)، رقیب نیکون، تبلیغ زیر را با این موضوع منتشر کرده است: لومیکس صورت هایی را که هنوز به دنیا نیامده اند را هم تشخیص می دهد!
2. کوکا کولا در برابر پپسی:
این دو غول تولید کننده ی نوشیدنی های بدون الکل، همیشه در حال رقابت و جنگ تبلیغاتی بر علیه یکدیگر بوده اند. گاهی این تقابل به مسخره کردن شرکت و محصولات دیگری هم کشیده شده است.
پپسی:
کوکاکولا طبقه دوم این ساختمان را برای دفتر بازاریابی و فروش محصولات خود خریده است و در مقابل آن تابلویی با عبارت: " کوکاکولا، در طبقه دوم" را برای راهنمایی مراجعه کنندگان نصب کرده است. چند روز بعد، پپسی، تابلویی را در کنار تابلوی کوکاکولا نصب می کند با این عنوان: " پپسی، همه جا " !
حتی طوفان و برف هم نمی تواند مانع از خریدن پپسی توسط مردم شود!
به نظر می آید که نی هم دلش نمی خواهد وارد قوطی کوکاکولا شود!
کوکاکولا:
راننده پپسی در حال نوشیدن کوکاکولا است!
3. بی ام و در برابر آئوودی در برابر سوبارو
این یکی یک جنگ تبلیغاتی کلاسیک و خیلی جالب است. بی ام و جنگ را شروع می کند:
در پوستر زیر نوشته است: تبریک به آئوودی بخاطر بردن عنوان اتومبیل سال 2006 آفریقای جنوبی، از طرف برنده عنوان اتوموبیل سال 2006 جهان!
آئوودی پاسخ می دهد:
تبریک به بی ام و بخاطر بردن عنوان اتوموبیل سال 2006 جهان از طرف برنده 6 دور متوالی مسابقات اتوموبیلرانی 24 ساعته "لو مان" از سال 2000 تا 2006
سوبارو هم برای اینکه چیزی گفته باشد:
آفرین به آئوودی و بی او و برای برنده شدن در مسابقات زیبایی، از طرف برنده بین المللی موتور سال 2006!
مجله برند
سبک های تبلیغات
وبلاگ تبلیغات
منشور مدیریت
فروشگاه بازاریابی
مدیریت فروش
مدیریت فروش
مدیریت تبلیغات
Bacon Wallet
Delicious looking wallet is perfect for any bacon lover
Gun Holster Wallet
Creative modern wallet designed to look like a gun holster.
Recycled Tire Wallet
Cool rubber wallet created from recycled mountain bike tire.
Wooden Wallet
Unusual wallet uses credit cards as a lid for money bills.
NES Controller Wallet
Super slim wallet made from duct tape with silver background.
Wallet 2.0
Flip-top wallet includes transparent compartments for different items.
Photo Frame Wallet
Now you can carry up to 60 digital photos inside your wallet, thanks to the built-in digital photo viewer.
Flipside Wallet
RFID shielded wallet keeps your credit cards locked up and secure.
Money Wallet
Stylish wallet looks like a stack of one hundred dollar bills.
Aluminum Wallet
Hard enough to withstand a nuclear strike, this wallet holds a wad of money and still has enough room for ten credit cards.
Waterproof Wallet
Bendable wallet from Dosh looks cool and is waterproof.
Mattress Wallet
Wallet for people that like to hide money under their mattress.
بازاریابی و تبلیغات با استفاده از پیاده رو + عکس
امروزه دنیای بازاریابی بسیار پیچیده و رقابتی شده است.
در اینجا قصد داریم شما را با شرکت هایی که با خط عابر پیاده سعی در معرفی محصولات و خدماتشان دارند آشنا کنیم :
1. مک دونالد (MCDonald)
درتابستان 2010، مک دونالد این سبک از تبلیغات را ابداع کرد و در یکی از بزرگترین جشنواره های مردمی در سوئد در مقابل فروشگاه خود خط عابر پیاده را به یک جعبه بزرگ سیب زمینی سرخ کرده تبدیل کرد. تمام طول برگزاری این جشن در سوئد نمای خط عابر پیاده رویروی فروشگاه مک دونالد به این شکل جلب نظر می کرد و مردم را به سوی رستوران خود دعوت می نمود.
2. کوریتیبا ( Curitiba)
نام این برند متعلق به یکی از شرکت های برزیلی است که با خلاقیت تمام از نشان بار کد به جای خط عابر پیاده ی روبروی شرکتش استفاده کرده است و بدین وسیله تلاش دارد تا خریداران را برای خرید از این واحد تجاری تشویق کند.
3.کوکاکولا ( Coca-Cola)
طرح نقش بسته بر روی قوطی کوکاکولا که آرم این شرکت محسوب می شود در یکی از شهر های اسپانیا بر روی خط عابر پیاده کشیده شده است. این طرح تبلیغی در سال 2002 اجرا شده بود.
4.مستر کلین ( Mr. Clean)
شرکت مستر کلین با متفاوت کردن رنگ خطوط و سفید تر و تمیز تر نشان داده یکی از خط ها از بقیه توجه عابرین پیاده را به تمیزی جلب می کند. لوگو این شرکت در گوشه ای از خط سفید تر و تمیز تر نقش بسته است.
5.اورتودونتیک ( Orthodontics)
این شرکت دندانپزشکی و فعال در زمینه ارتودنسی دندان برای تبلیغ خود به سبکی بسیار خلاقانه از طرح خط ها ی عابر پیاده به هم ریخته همچون دندان هایی که نیازمند ارتودنسی هستند استفاده کرده است. تصویر این تبلیغ پیش از ارتودنسی خط کشی و بعد آن را به نمایش گذاشته است.
6. فدکس کینکو((FedEx Kinko
این شرکت که در زمینه های گرافیکی و چاپ فعالیت می کند، با طراحی یک غلط گیر بزرگ که در حال خط کشی خیابان است و یا ماژیک رنگی که حاشیه خیابان را رنگ می کند با آرام شرکت خود مدتی در نیویورک به تبلیغ پرداخت.
7. کانسورزیو کرامیستی کاوسی ( Consorzio Ceramisti Cavesi)
مدرسه تبلیغات ایران
بازاریابی و فروش املاک و مستغلات
مدیریت برند
کلوپ مشتریان
این شرکت طراحی که در زمینه تبلیغاتی در این سطح بسیار فعال است طرح های خود را بر روی خط های سفید رنگ عابر پیاده ، پیاده سازی کرده است و بدین وسیله طرح ها و قابلیت های خود را به نمایش می گذارد.
8. بیمه لاتینا ( Latina Insurance)
این شرکت با طراحی زیبا و برجسته از خط عابر پیاده این پیام را به بیننده خود القاء می کند که خط عابر پیاده برای عبور عابرین امن تر است.
9. سمفونی خیابان لوئیس
در حالی که بیشتر شرکت ها برای رقابت در بازار از تبلیغاتی از این دست استفاده می کنند اما گروه سمفونی خیابان لوئیس با همکاری نمایندگی درایو تلاش کرده است که معنایی متفاوت به این کار داده و باطرح بعضی از نوت های موسیقی بر روی خطوط آن نظر مردم را به سمت زیبایی و هنر نیز جلب نماید.
10. سالن آرایش
در آخر هر هفته در هند، آرایشگاهی این طرح از خط عابر پیاده را در نزدیکی سال خود می چسباند و بدین وسیله مشتریان خود را دعوت می ک
مجله برند
سبک های تبلیغات
وبلاگ تبلیغات
منشور مدیریت
فروشگاه بازاریابی
مدیریت فروش
مدیریت فروش
مدیریت تبلیغات
آگهی های تبلیغاتی منحصر به فرد از ترغیب برای انجام کارهای خیریه
1. صلیب سرخ
سازمان صلیب سرخ در کشور پاکستان از این آگهی تبلیغاتی به منظور تشویق و ترغیب مردم به کمک کردن به افراد نیازمند در زمستان استفاده کرده است.
2. صلیب سرخ
این تبلیغ توسط سازمان صلیب سرخ به هدف جذب نسل جوان برای کمک به افراد بی بضاعت و فقیر ارائه شده است.
3. کودک کارگر
به منظور بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد کودکان کارگر، مجلس هلند دستور داده تا این آگهی تبلیغاتی را روی درب های گردان نصب کنند.
4. بی خانمانی در پرتغال
این آگهی تبلیغاتی ابتکاری و هوشمندانه روی درب سطل های زباله نصب شده است که از مردم تقاضای کمک می کند.
5. بی خانمانی در انگلیسی
این برچسب ها در سراسر معابر و فروشگاه های کشور انگلستان نصب شده است. جمله "زباله شما غذای یک نفر دیگر است" روی آن حک شده است.
6. کودکان برزیلی
به منظور کمک به کودکان خیابانی، این آگهی تبلیغاتی روی آسفالت خیابان چسبانده شده است. در این آگهی می خوانید: "به این کودک کمک کنید تا از خیابان بگریزد". هدیه به کودکان روستایی در برزیل.
7. توجه
این یک آگهی تبلیغاتی جالب است. این آگهی روی یک مقوای نازک شبیه آنچه افراد بی خانمان برای خوابیدن از آن استفاده می کنند طراحی شده است.
8. بی خانمانی در هند
از این بیل بورد در کشور هندوستان و به منظور افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به افزایش میزان بی خانمانی و فقر این کشور استفاده شده است.
9. ارتش نجات بخش
یکی دیگر از آگهی های تبلیغاتی فوق العاده ابتکاری توسط ارتش نجات بخش برای کمک به جذب پشتیبانی و حمایت برای مبارزه با بی خانمانی در کشور برزیل استفاده شده است.
10. بی خانمانی در آمریکا
بی خانمانی فقط در کشورهای دیگر نیست. این آگهی تبلیغاتی روی سطل های زباله در ایالات متحده امریکا چسبانده شده است.
11. برنامه غذایی جهان
در این آگهی می خوانید: "رهایی آنها از سوء تغذیه و تنگدستی در دستان شماست".
12. سازمان تامین اجتماعی بروکلین
این ژاکت اوریگامی از یک برگه چک شخصی ساخته شده است. در این آگهی می خوانید: "فقط مقدار کمی از پول شما می تواند به نیازمندان کمک کند".
13. کودک گرسنه در برلین
این کیف دستی تبلیغاتی برای تشویق و ترغیب مردم برلین به حمایت از کودکان گرسنه طراحی شده است.
14. دستمزد کار سازمان ملل برای مهاجران و آوارگان
این آگهی برای کمک به افزایش حقوق مهاجران و آوارگان طراحی شده است.
15. یونیسف
یک آگهی تبلیغاتی که به موضوع آب آلوده می پردازد. در این آگهی می خوانید: "آب آلوده کودکان را بیشتر از جنگ به کشتن داده است".
16. موسسه خیریه پدر Bob Maguire
یک آگهی تبلیغاتی دیگر روی سطل زباله برای بالا بردن آگاهی مردم در مورد معزل بی خانمانی. در این آگهی می خوانید: "برای یک بی خانمان هر روز به مثابه یک درگیری و جنگ است. به ما در اطعام افراد بی خانمان یاری رسانید".
17. بی خانمانی در دن ور
حروف این آگهی تبلیغاتی با استفاده از عکس افراد بی خانمان درست شده است. با کمک کردن یک نفر به یکی از آن ها، یکی از این عکس ها حذف می شود.
مدیریت ارتباط با مشتری
خدمات پس از فروش
چیدمان فروش مرچندایزینگ سمپلینگ
باشگاه فروشندگان
بهترین فروشندگان ایران
باشگاه فروشندگان موفق
باشگاه بهترین فروشندگان بازاریابان
بهترین فروشندگان
بهترین فروشندگان
بهترین فروشندگان
18. WSSCC: نوزادان
یک آگهی با هدف کمک به بهبود و رعایت بهداشت آب.
19. صلح بین المللی برای بی خانمانی
یک آگهی تبلیغاتی ابتکاری و هوشمندانه. درپوش فنجان های قهوه شبیه ظرفی طراحی شده که بی خانمان ها پول های خردی را که از مردم گرفته اند را در آن می ریزند.
20. اتحاد بر ضد فقر در بلژیک
یک آگهی تکان دهنده که به منظور افزایش آگاهی مردم در مورد فقر در بلژیک ارائه شده است. محتوای این آگهی این است: "شمارش پول های خرد هر روز کار جذابی نیست".
21. عفو و بخشش بین المللی
این آگهی تبلیغاتی به منظور ترغیب و تشویق مردم برای کمک به کمپ های مهاجران و آوارگان طراحی شده است. محتوای این آگهی این است: "این جا جایی است که من کمک کردم تا یک کمپ مخصوص مهاجران و آوارگان پاکستانی ساخته شود".
22. ارتش نجات بخش
هدف از این آگهی تبلیغاتی تشویق مردن به اهدای لباس های قدیمی و کهنه برای افراد بی خانمان است. متن این آگهی این است: "هر لباس قدیمی و کهنه هم کار خود را انجام می دهدمدرسه تبلیغات ایران
بازاریابی و فروش املاک و مستغلات
FedEx Kinkos – Office Products now at fedexkinkos.com
The Naval Museum of Alberta
Nothing can replace a tree.
FedEx
Australia Post - If you really want to touch someone, send them a letter.
Australia Post – Personalized your post
Starwars III – Return of the Sith
The Fitness Company
Sprite Ice Blue
Condomshop.ch – Don’t be stupid, protect yourself.
Eurostar.com – London for lovers
Clorets – Eliminate bad breath
Mini Cooper
Porsche
3M – 3M Security Glass
Sharpie permanent markers
Denver Water – Use only what you need.
Bergmann funeral service – Come a litle closer.
Domino’s Pizza – Hole
Duracell – Last longer, much longer
WWF – save the world with a few coins
Freshlife – Start a fresh life.
Pepsi Twist
WWF – Don’t cut the rain forest.
Mr. Hot Pepper
M&M – Communication just got sweeter
Orion telescope
Nike – Just do it
Kill Bill 2
Glassex cleaner
بیماری های بازاریابی و فروش
کتاب بیماری های بازاریابی و فروش
وبرخی از شیوه های درمان
منتشر شد
مولف و مترجم: علی خویه
09122991608
1389
نشر پیک آذین
برخی ازمطالب فهرست وار کتاب
1- بیماری های رفتاری مدیران فروش و بازاریابی
2- بیماری های سازمانی بازاریابی و فروش
3- بیماری های روانی فروشندگان و بازاریابان
4- بیماری های فکری بازاریابان و فروشندگان
5- بیماری های بازار
a. محیطی
b. فیزیکی
c. قیمتی
d. اقتصادی
e. سیاسی
f. فرهنگی
g. اجتماعی
6- . شیوه های مقابله با بیماری های فروش
حیله ها فریب ها نیرنگ ها تکنیک ها
7- علی خویه
10- بیماری های سازمانی
11- زمان حضور