v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#VML);}
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
پیشنهادیه تاسیس فروشگاه زنجیره ای (cs
هایپر مارکت، فروشگاه مجازی و خرده فروشی یا فروش مویرگی
علی خویه
مدرس دانشگاه، مولف و مترجم کتب تخصصی و مرجع
با بیش از 11 سال تجربه اجرایی
مشاور و مجری شرکت ها و فروشگاه های معتبر سطح کشور
09122991608
09372991608
ویرایش اول
Normal
0
false
false
false
EN-US
X-NONE
FA
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} موضوع فروشگاههای زنجیره ای و مساله توزیع ، چندسالی است که در کشور مطرح شده است اگرچه ایجاد این فروشگاهها پدیده جدیدی نیست و سابقه آن به سال 1328 وتاسیس تعاونی مصرف سپه برمی گردد، ولی در سالهای اخیر و بخصوص در دوره سازندگی به دلیل وجود مشکلات فراوان در بخش توزیع کالاها که بیشتر متاثر از دوعامل وضعیت نابسامان اقتصادی و ساختار نامناسب نظام توزیع سنتی است ، دولت برآن شد تا با تاسیس فروشگاههای نوین زنجیره ای ، وضعیت توزیع را در کشور بهبودبخشد و از آشفتگی در بازار جلوگیری کند. این مساله به ویژه از سوی شرکت های پخش مورد توجه قرار گرفته است که نمونه آن فروشگاه های زنجیزه ای صرفه می باشد یک فروشگاه زنجیره ای از چندین فروشگاه خرده فروشی تحت مالکیت مشترک ومتمرکز تشکیل می شود. وظایف و کارکردهای عمده یک فروشگاه زنجیره ای
Normal
0
false
false
false
EN-US
X-NONE
FA
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
خرید کردن از فروشگاه های زنجیره ای برای شهروندان جذابیت دارد. مشاهدات محققان این طرح حاکی از آن است که در موارد بسیاری، خرید از این فروشگاه ها برای شهروندان به نوعی شاخصی برای اعتبار اجتماعی تلقی می شود. با توجه به تنوع نسبی کالایی که در فروشگاههای زنجیره ای وجود دارد، شهروندان میتوانند کالای مورد نظر خود را برای خرید بیابند. بنابراین، به نظر میرسد که فروشگاه های زنجیره ای در عرصه جذب مشتری، با امکاناتی که در اختیار شهروندان قرار میدهد نسبت به بسیاری از خرده فروش های دیگر مزیت های ویژه ای دارد. این فروشگاهها در طول زمان راههای تازهای را برای جلب مشتری و توسعه خدمات خود تجربه کردهاند. مثلاً با توجه به سیاستهای توسعه خدمات الکترونیک، فروش اینترنتی یکی از افقهای پیش روی برای خدمت رسانی به شهروندان است.
با توجه به مطالب گفته شده مسأله اصلی این طرح بررسی امکان سنجی و اجرای یک فروشگاه زنجیره ای تحت نظر شرکت می باشد.
اهداف طرح و علل شکل گیری
یکی از مکانیسم هایی که دولتها وشرکت ها درجهت پوشش مناطق مختلف از نظر کاهش هزینه های توزیع و ارائه کالا با قیمت مناسب استفاده می کنند ایجاد و تشویق تاسیس فروشگاههای زنجیره ای می باشد.کاهش هزینه های تردد درون شهری،صرفه جویی درزمان خرید شهروندان ،کاهش حجم ترافیک،کاهش آلودگیهای محیط زیست و همچنین سهولت نظارت دولت بر عملکرد بخش خرده فروشی، از دیگر دلایل حائز اهمیت رشد و توسعه فروشگاههای زنجیره ای در ایران بوده است
فروشگاههای زنجیره ای یکی ا