به نام خالق هستی
امپراطوری و حکومت دیجیتالی
بازاریابی دیجیتال (Digital marketing)
مدیریت شبکه های مجازی و دیجیتالی در راستای موفقیت کسب و کار
بازاریابی شبکه های مجازی و اجتماعی
برندسازی بازاریابی و فروش در فضای دیجیتال و رسانه های اجتماعی
بازاریابی محتوا و تکنیک های مدرن بازاریابی
Digital Marketing
Social Media Marketing
SEO , SEM
ویرایش اول
گردآوری و ترجمه: دکتر علی خویه
مدرس دانشگاه، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی، با 19 سال تجربه اجرایی، مشاور و مدرس شرکت ها و برندهای معتبر ملی و بین المللی
فهرست کتاب دیجیتال مارکتینگ دکتر علی خویه
Contents
پیدایش مفهوم بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) چیست؟
نمونههایی از ابزارها و روشهای بازاریابی دیجیتال :
بازاریابی دیجیتال (digital marketing)چه فایده ای دارد؟
آنچه باید در مورد بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) بدانید
چه مفاهیمی جزو بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) به حساب نمی آیند؟
ایجاد توصیهها در سند استراتژی سئو (SEO)
نکات حیاتی بازاریابی در شبکههای اجتماعی
ابزارهای بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) کدامند؟
چرا مدیران کسب و کارها باید در زمینه دیجیتال مارکتینگ آموزش ببیند؟
مزایای دیجیتال مارکتینگ برای مدیران
بازاریابی شبکه های اجتماعی(Social Media Marketing)
25 روش برای تولید محتوا مبتنی بر سئو (SEO)
لزوم استفاده از ایمیل مارکتینگ
ده مهارت لازم برای موفقیت یک مدیر دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی شبکه های اجتماعی و مجازی
سه اشتباه رایج دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۵
دیجیتال مارکتینگ و تعاریف بازاریابی اینترنتی
چگونه از تبلیغات در اینستاگرام برای برندسازی استفاده کنید؟
عناصر اصلی استراتژی بازاریابی موفق چیست؟
۴ بخش حیاتی نقشه سفر مشتری (Customer Journey Map) و نقش آن در بازاریابی دیجیتال (Digital marketing)
اهیمت و ضرورت باشگاه مشتریان دیجیتالی در بازاریابی دیجیتال (Digital marketing):
بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) چیست؟
مهم ترین کلمه در تبلیغات چیست؟
تدوین برنامه بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) برای کسب وکارهای B2B در سال۲۰۱۷
چه تفاوتی میان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ربایشی وجود دارد؟
انواع برند شخصی در فضای مجازی در دنیای کسب و کار مجازی
بازاریابی رویدادی در فضای مجازی چیست؟
شاخص های کلیدی عملکرد ( KPIs ) چیست و چگونه برای کسب وکار خود KPI تعریف کنیم؟
اولین گام استارت آپ اینترنتی مجازی برای شروع یک کسب و کار جدید
مراحل خلق طرح کسب و کار اینترنتی
داشتن تفکر دیجیتال و همراه با آن نگاه ویژه به موبایل
آنچه باید در مورد بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) بدانید
استراتژی بازاریابی دیجیتال (Digital marketing)ی که هر کار آفرینی باید بداند
تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی
ده تخصص برتر حوزه IT برای سال ۲۰۱۵
تجزیه وتحلیل فرصتهای بازاریابی دیجیتالی (Digital marketing)
سیستم تحقیقات بازاریابی دیجیتالی
سیستم پشتیبانی تصمیم گیری بازاریابی :
تفاوت بازاریابی تجاری و بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی
مزایای بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) چیست ؟
گسترش بازار یابی سنتی و بازاریابی دیجیتال (Digital marketing)
ده نکته کلیدی در بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی
مراحل انجام یک برنامه بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی
گام های یک برنامه بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی
محدودیت های برنامه های بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی
بازاریابی رابطه مند در شبکه های اجتماعی
جهان بینی بازاریابی رابطهمند در شبکه های اجتماعی
پیشگفتار
مجموعه پیش رو یک مجموعه جامعی از مباحث بازاریابی دیچیتالی و بازاریابی شبکه های اجتماعی و مجازی است.که حاصل تلاش اینجانب و همکاران و دانشجویان بنده برای خدمت به علاقمندان به این حوزه است. درچند کلاس و کارگاهی که در حوزه بازاریابی مدرن ودیچیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتالی ) داشتم، مطالب زیادی از دانشجویان کلاس هایم گردآوری شد. ترجمه ها، جزوات و مطالب خود را نیز به آن اضافه کردیم. سعی کردیم تا تمام جزوات و دست نوشته ها و مطالب تحقیقاتی و ترجمه ای فراگیران خود را در یک مجموعه جمع کنیم تا برای کلاس های بعدی و دیگر علاقمندان و فراگیران به عنوان یک کتاب و جزوه جامع در حوزه بازاریابی دیچیتالی و شبکه های اجتماعی قابل استفاده باشد.
سعی شده است تا آنجا که امکان دارد مطالب با ذکر منابع صورت گیرد و اگر موردی جا افتاده کاملا سهوی بوده و در صورتی که به منبع اصلی دست پیدا کنیم حتما در ویرایش های بعدی به طور کامل و جامع تر خدمت تمامی علاقمندان ارایه می گردد.
ما با آغوش باز از تمامی انتقادات و پیشنهادات شما استقبال می کنیم وپذیرای هر گونه همکاری با تک تک شما علاقمندان هستیم امید است با همکاری تک تک شما عزیزان و دوستان گرامی در آینده این مجموعه کامل تر و جامع تر ارایه گردد تا خدمتی باشد به جامعه عزیز از اقشار مختلف، صنعتگران، کارآفرینان، مدیران و دست اندرکاران حوزه بازاریابی فروش تبلیغات برند و CRM در کشور عزیزمان.
با تشکر از همراهی شما
گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه
09122991608
09123998027
پیدایش مفهوم بازاریابی دیجیتال (Digital marketing)
در اواسط دهه ۱۹۸۰ بود که گروه تبلیغات نرم(SoftAd Group) شیوه ی تبلیغاتی جدیدی را با تغییر شیوه های ترفیعی چند شرکت اتومبیل سازی مطرح نمود. این گروه فلاپی دیسک های تبلیغی را جایگزین مجلات و بروشورهای تبلیغی نمود تا به مشتریان فرصت یک رانندگی مجازی قبل از خرید محصول را بدهند بنابراین هر فردی می توانست در هر جایی از دنیا که باشد با ماشین مورد علاقه خود که قصد خرید آن را دارد یک سواری مجانی بگیرد و در صورت تمایل آن ماشین را بخرد! .
اما نخستین بار در دهه ۹۰ میلادی بود که اصطلاح بازاریابی دیجیتال (Digital marketing)ی به کار گرفته شد. در فاصله بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، بازاریابی دیجیتالی به عنوان یک راه موثر برقراری ارتباط با مصرف کنندگان شناخته شد و پیچیدگی استفاده از آن بیشتر نمایان گردید. برندها و شرکت ها، برای برقراری ارتباط محسوس و پویاتر با مشتریان، از طریق رسانههای عمومی (mass media) مانند تلویزیون، رادیو و… دچار مشکل شدند چرا که مشتریان از مشاهده روزانه تبلیغات در رسانههای گوناگون به ستوه آمده بودند و دیگر چندان طرفداری نداشتند.
با توجه به پیشرفت های سریع رسانه های دیجیتالی، فرصت ها و درآمد های جدیدی برای تبلیغ و بازاریابی ایجاد شده است. آمار و ارقام نشان می دهد در سال ۲۰۱۳ بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) رشد بالایی داشته و می توان از آن به عنوان یک روش نو ظهور بازاریابی یاد کرد. می توان از بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) به عنوان تسهیل کننده تبلیغات بر خط، بازرایابی وب و یا بازاریابی اینترنتی استفاده نمود.