به نام خالق هستی

 

امپراطوری و حکومت دیجیتالی

بازاریابی دیجیتال (Digital marketing)

مدیریت شبکه های مجازی و  دیجیتالی در راستای موفقیت کسب و کار

بازاریابی شبکه های مجازی و اجتماعی

برندسازی بازاریابی و فروش در فضای دیجیتال و رسانه های اجتماعی

بازاریابی محتوا و تکنیک های مدرن بازاریابی

Digital Marketing

Social Media Marketing

SEO , SEM

ویرایش اول

 

گردآوری و ترجمه:  دکتر علی خویه

مدرس دانشگاه، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی، با 19 سال تجربه اجرایی، مشاور و مدرس شرکت ها و برندهای معتبر ملی و بین المللی

www.KHOOYEH.ir

فهرست کتاب دیجیتال مارکتینگ دکتر علی خویه

 

 

Contents

پیدایش مفهوم بازاریابی دیجیتال. 3

بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) چیست؟ 5

نمونه‌هایی از ابزارها و روش‌های بازاریابی دیجیتال : 7

بازاریابی دیجیتال (digital marketing)چه فایده ای دارد؟

11

آنچه باید در مورد بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) بدانید 13

چه مفاهیمی جزو بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) به حساب نمی آیند؟ 15

دیجیتال مارکتینگ دقیقا چیست؟

16

ایجاد توصیه‌ها در سند استراتژی سئو (SEO) 21

تحقیق و پژوهش رقابتی. 30

نکات حیاتی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی. 51

ابزارهای بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) کدامند؟ 52

چرا مدیران کسب و کارها باید در زمینه دیجیتال مارکتینگ آموزش ببیند؟ 55

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای مدیران. 56

بازاریابی شبکه های اجتماعی(Social Media Marketing) 58

تولید محتوا چیست؟ 64

25 روش برای تولید محتوا مبتنی بر سئو (SEO) 64

لزوم استفاده از ایمیل مارکتینگ... 79

ایمیل مارکتینگ چیست؟ 81

ده مهارت لازم برای موفقیت یک مدیر دیجیتال مارکتینگ... 84

بازاریابی شبکه های اجتماعی و مجازی.. 90

سه اشتباه رایج دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۵. 98

دیجیتال مارکتینگ و تعاریف بازاریابی اینترنتی. 104

چگونه از تبلیغات در اینستاگرام برای برندسازی استفاده کنید؟ 113

عناصر اصلی استراتژی بازاریابی موفق چیست؟ 118

۴ بخش حیاتی نقشه سفر مشتری (Customer Journey Map) و نقش آن در بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) 121

اهیمت و ضرورت باشگاه مشتریان دیجیتالی  در بازاریابی دیجیتال (Digital marketing): 124

بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) چیست؟ 131

مهم ترین کلمه در تبلیغات چیست؟ 134

مشخصات و ارزش هواخواهان برند 144

تدوین برنامه بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) برای کسب وکارهای B2B در سال۲۰۱۷. 147

چه تفاوتی میان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ربایشی وجود دارد؟ 151

اتوماسیون بازاریابی چیست؟ 152

انواع برند شخصی در فضای مجازی  در دنیای کسب و کار مجازی.. 158

بازاریابی رویدادی در فضای مجازی  چیست؟ 167

شاخص های کلیدی عملکرد ( KPIs ) چیست و چگونه برای کسب وکار خود KPI تعریف کنیم؟ 171

اولین گام استارت آپ اینترنتی مجازی  برای شروع یک کسب و کار جدید 180

مراحل خلق طرح کسب و کار اینترنتی. 185

داشتن تفکر دیجیتال و همراه با آن نگاه ویژه به موبایل. 196

آنچه باید در مورد بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) بدانید 198

استراتژی بازاریابی دیجیتال (Digital marketing)ی  که هر کار آفرینی باید بداند 199

بازاریابی و فروش دیجیتالی. 201

تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی. 205

ده تخصص برتر حوزه IT برای سال ۲۰۱۵. 206

تجزیه وتحلیل فرصتهای بازاریابی دیجیتالی (Digital marketing) 210

سیستم تحقیقات بازاریابی دیجیتالی. 213

سیستم پشتیبانی تصمیم گیری بازاریابی : 216

تفاوت بازاریابی تجاری و بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی. 217

مزایای بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) چیست ؟ 221

گسترش بازار یابی سنتی و بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) 223

آمیزه بازاریابی. 225

عوامل موثر بر بازاریابی. 228

ده نکته کلیدی در بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی. 238

ده نکته کلیدی وجود داردکه با رعایت آنها می توان در حوزه بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی  به موفقیت دست پیدا کرد. 238

مراحل انجام یک برنامه بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی. 241

گام های یک برنامه بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی. 249

محدودیت های برنامه های بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی. 252

بازاریابی رابطه مند در شبکه های اجتماعی. 254

جهان بینی بازاریابی رابطه‌مند در شبکه های اجتماعی. 255

 

پیشگفتار

مجموعه پیش رو یک مجموعه جامعی از مباحث بازاریابی دیچیتالی و بازاریابی شبکه های اجتماعی و مجازی است.که حاصل تلاش اینجانب و همکاران و دانشجویان بنده برای خدمت به علاقمندان به این حوزه است. درچند کلاس و کارگاهی که در حوزه بازاریابی مدرن ودیچیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتالی ) داشتم، مطالب زیادی از دانشجویان کلاس هایم گردآوری شد. ترجمه ها، جزوات و مطالب خود را نیز به آن اضافه کردیم. سعی کردیم تا تمام جزوات و دست نوشته ها و مطالب تحقیقاتی و ترجمه ای فراگیران خود را در یک مجموعه جمع کنیم تا برای کلاس های بعدی و دیگر علاقمندان و فراگیران به عنوان یک کتاب و جزوه جامع در حوزه بازاریابی دیچیتالی و شبکه های اجتماعی قابل استفاده باشد.

سعی شده است تا آنجا که امکان دارد مطالب با ذکر منابع صورت گیرد و اگر موردی جا افتاده کاملا سهوی بوده و در صورتی که به منبع اصلی دست پیدا کنیم حتما در ویرایش های بعدی به طور کامل و جامع تر خدمت تمامی علاقمندان ارایه می گردد.

ما با آغوش باز از تمامی انتقادات و پیشنهادات شما استقبال می کنیم وپذیرای هر گونه همکاری با تک تک شما علاقمندان هستیم امید است با همکاری تک تک شما عزیزان و دوستان گرامی در آینده این مجموعه کامل تر و جامع تر ارایه گردد تا خدمتی باشد به جامعه عزیز از اقشار مختلف، صنعتگران، کارآفرینان، مدیران و دست اندرکاران حوزه بازاریابی فروش تبلیغات برند و CRM  در  کشور عزیزمان.

با تشکر از همراهی شما

گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه

09122991608

09123998027

www.khooyeh.ir

www.khooyeh.com

www.marketingdoctor.ir

www.instagram.com/khooyeh.ir

 

پیدایش مفهوم بازاریابی دیجیتال (Digital marketing)

در اواسط دهه ۱۹۸۰ بود که گروه تبلیغات نرم(SoftAd Group)  شیوه ی تبلیغاتی جدیدی را با تغییر شیوه های ترفیعی چند شرکت اتومبیل سازی مطرح نمود. این گروه فلاپی دیسک های تبلیغی را جایگزین مجلات و بروشورهای تبلیغی نمود تا به مشتریان فرصت یک رانندگی مجازی قبل از خرید محصول را بدهند   بنابراین هر فردی می توانست در هر جایی از دنیا که باشد با ماشین مورد علاقه خود که قصد خرید آن را دارد یک سواری مجانی بگیرد و در صورت تمایل آن ماشین را بخرد!                              .                                                                                                                         

اما نخستین بار در دهه ۹۰ میلادی بود که اصطلاح بازاریابی دیجیتال (Digital marketing به کار گرفته شد. در فاصله بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، بازاریابی دیجیتالی به عنوان یک راه موثر برقراری ارتباط با مصرف کنندگان شناخته شد و پیچیدگی استفاده از آن بیشتر نمایان گردید. برندها و شرکت ها، برای برقراری ارتباط‌‌ محسوس و پویاتر با مشتریان، از طریق رسانه‌های عمومی (mass media) مانند تلویزیون، رادیو و دچار مشکل شدند چرا که مشتریان از مشاهده روزانه تبلیغات در رسانه‌های گوناگون به ستوه آمده‌ بودند و دیگر چندان طرفداری نداشتند.

با توجه به پیشرفت های سریع رسانه های دیجیتالی، فرصت ها و درآمد های جدیدی برای تبلیغ و بازاریابی ایجاد شده است. آمار و ارقام نشان می دهد در سال ۲۰۱۳ بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) رشد بالایی داشته و می توان از آن به عنوان یک روش نو ظهور بازاریابی یاد کرد. می توان از بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) به عنوان تسهیل کننده تبلیغات بر خط، بازرایابی وب و یا بازاریابی اینترنتی استفاده نمود.