وره جامع مدیریت فروش

دوره جامع مدیریت فروش

 

*      شرح دوره:

در این دوره سعی شده است ضمن آشنا کردن افراد با مفاهیم اساسی مدیریت فروش، نسبت به افزایش مهارتهای فروش حرفه ای آنها اقدام شود. محتوای این دوره طوری طراحی شده است که پوشش کاملی بر وظایف و مسئولیتهای مدیران و کارشناسان فروش دارد.

*       هدف دوره:

یادگیری عملی مفاهیم و مهارتهای مدیریت فروش

*       محتوای دوره:

مهندسی فروش ومهارتهای فروش حرفه ای (16 ساعت)

- مروری بر ضرورت بازاریابی و فروش در شرایط رقابتی؛ مفهوم بازاریابی و فرآیند آن؛ جایگاه فروش در بازاریابی؛ فروش و تصورات نادرست در مورد آن در بازاریابی؛ مهندسی فروش و جایگاه آن در بازاریابی؛ ارتباط فروش و مهندسی؛ ارتباط فروش و تحقیقات بازاریابی و جایگاه مهندسی فروش در این فرایند؛ سوالاتی که در بازاریابی و فروش باید به آن پاسخ داد؛ مروری بر مراحل هفتگانه فروش در فرایند فروش حرفه ای؛ فروش حرفه ای اثربخش و مروری بر خصوصیات- فروشندگان حرفه ای.

ابزارها و تکنیک‌های فروش (8ساعت)

- ابزارهای Promotion- مدل Steiner- نظریه AIDAS- مدل SPIN- ابزار Boomerang- تکنیک FAB

برنامه‌ریزی فروش

(8 ساعت)

تکنیک‌های هدف گذاری فروش؛ پیش بینی فروش؛ برنامه ریزی فروش و کنترل و بودجه بندی بندی فروش.

مدیریت روابط مشتری (CRM )

(16 ساعت)

- مفاهیم و اصول مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ؛ ارزش و فرآیند خلق ارزش در ارتباط با مشتری ؛ بازاریابی تک به تک و ضرورت آن در بازار رقابتی؛IT و نقش آن در CRM ؛ سازماندهی و پیاده سازی CRM.

سیاستهای تشویقی افزایش فروش و روابط عمومی (8 ساعت)

تبلیغات غیرشخصی؛ تعیین بودجه تبلیغات؛ تبلیغات پیشبرد فروش؛ تعیین اهداف تبلیغات پیشبرد فروش؛ انتخاب ابزارهای پیشبرد فروش؛ روابط عمومی؛ ابزارهای اصلی روابط عمومی؛ تصمیمات عمده در روابط عمومی.

مدیریت تیم فروش

(8 ساعت)

- ارزیابی و جذب نیروی فروش؛ سازماندهی، هدایت و رهبری نیروهای فروش و چگونگی ایجاد انگیزه در آنها؛ شناسایی و ارائه آموزشهای لازم برای نیروی فروش؛ نظارت و کنترل نیروهای فروش و اصول گزارش گیری صحیح از آنها؛ ایجاد هماهنگی بین نیروهای فروش در جهت اهداف سازمانی؛ جلسات فروش و چگونگی اداره کردن آنها در جهت اهداف سازمانی.