امتحان مهارت های بازاریابی وفروش

دکتر علی خویه

سوالات کلاس آموزشی کارگاه آموزشی بازاریابی و فروش دکتر علی خویه khooyeh.ir

امتحان مهارت های بازاریابی وفروش

دکتر علی خویه

سوالات کلاس آموزشی کارگاه آموزشی بازاریابی و فروش دکتر علی خویه khooyeh.ir

1- کدام گزینه مربوط به مدل مهارت های فروش و بازاریابی موفق نمی باشد؟

الف) ادراکی                            ب) تخصصی                                 ج) تجربی                                    د) فروش

2- عوامل کلیدی موفقیت تفاوت میان کدام گزینه را مشخص می کند؟

الف) سود یا زیان                      ب) موفقیت رقابتی یا شکست                         ج) الف و ب                      د) هیچکدام

3- طبق تعریف کمیسیون تجارت فدرال FTC، طرح های فروش چند سطحی یا شبکه ای راهی برای فروش کالا یا خدمات از طریق ........ است:

الف) فضای مجازی                     ب) توزیع کنندگان                         ج) نمایندگی ها                             د) هیچکدام

4- عبارت زیر به کدام درک اشاره دارد؟

شناخت همه قوانین و مقررات، سازمان ها و نهادهای دولتی و گروه های قدرتی که اثر گذار یا محدود کننده فروش می باشند.

الف) اجتماعی-فرهنگی                          ب) سیاسی                       ج) تخصصی                                د) هیپچکدام

5- هر چقدر سیاست های دولت بی ثبات تر باشد، تأثیر معکوس ........ بر روند و اثربخشی فعالیت شرکت های بین المللی خواهد داشت.

الف) بیشتری                          ب) کمتری                                   ج) متغیری                                   د) هیچکدام

6- کدام یک جزء ریسک های سیاسی تجارت بین الملل می باشد؟

الف) مصادره                            ب) سلب مالکیت                           ج) بومی سازی                              د) همه موارد

7- عبارت زیر بیانگر چیست؟

مجموعه ای از دانش، اعتقادات، ارزش ها و ... که تعیین کننده رفتار مصرف کنندگان در هنگام تصمیم خرید است:

الف) فرهنگ                            ب) عادات                                    ج) تجربه                                     د) هیچکدام

8- فرآیندی که افراد با پذیرش آن، نوع ارزش ها، سبک زندگی و ... خود را مشخص می کنند:

الف) گروه اجتماعی                   ب) طبقه اجتماعی                          ج) منش اجتماعی                          د) هیچکدام

9- انگیزش در این نوع فرهنگ مبتنی بر توفیق طلبی است. تعریف کدام نوع فرهنگ است؟

الف) فرهنگ ایدئولوژی               ب) فرهنگ توافق                           ج) فرهنگ سلسله مراتبی                  د) فرهنگ عقلایی

10- پولی که مشتری حاضر است بپردازد، اما از او دریافت نمی کنیم. به کدام گزینه اشاره دارد؟

الف) تخفیف                            ب) رفاه                                       ج) سود                                       د) هیچکدام

11) محصول بی دوام مربوط به کدام نوع تقاضا می باشد؟

الف) وابسته                             ب) با ثبات                                   ج) بی ثبات                                  د) ترکیبی

12- تعریف زیر مربوط به کدام یک از روش های پیش بینی تقاضا می باشد؟

چند بازار را که از نظر اقتصادی - اجتماعی مشابه هستند انتخاب شده و قیمت یا بسته بندی یا عاملی دیگر را در آن ها تغییر می دهیم.

الف) تجربه بازار                        ب) آزمایش مصرف کننده                 ج) دیدگاه سنجی مشتریان                د) تحلیل روند

13- "سلب علاقه مشتریان وفادار" مربوط به کدام تاکتیک تهاجمی است؟

الف) حمله همه جانبه                ب) حمله به یک جناح                     ج) جنگ های چریکی                   د) حمله از بالای سر

14- دسته بندی "مصرفی" و "غیر مصرفی" مربوط به کدام نوع از اموال می باشد؟

الف) منقول                             ب) غیر منقول                   ج) هر دو را شامل می شود                            د) هیچکدام

15- کدام نوع خرید مربوط به کالاهای اساسی می باشد که با وظایف مستمر و دائمی موسسه ارتباط دارد؟

الف) خرید نامتمرکز                   ب) موردی                       ج) خرید متمرکز                            د) برنامه ریزی شده

16- به موجب ماده 83 قانون محاسبات عمومی، در مواردی که انجام مناقصه بر اساس گزارش توجیهی دستگاه اجرایی و تشخیص اعضای کمیسیون مناقصه میسر یا مصلحت نباشد، می توان معامله را به طرق دیگر انجام داد. به کدام گزینه
اشاره دارد؟

الف) تبدیل مناقصه                   ب) ترک مناقصه                            ج) انتقال مناقصه                           د) هیچکدام

17- تنها عامل درآمدزا در آمیزه بازاریابی کدام است؟

الف) ترفیع و اطلاع رسانی                       ب) توزیع و پخش                          ج) قیمت گذاری                د) انطباق محصول

18- در کدام نوع قیمت گذاری ارزش فراورده از دید مشتریرا تخمین زده و کمتر از آن را قیمت قرار میدهند؟

الف) بر پایه هزینه ها                  ب) بر پایه ارزش                            ج) هر دو                                     د) هیچکدام

19- در کدام نوع قیمت گذاری کشش قیمتی تقاضای افراد باید با هم متفاوت باشد؟

الف) قیمت گذاری تهاجمی          ب) قیمت گذاری تبعیضی                 ج) قیمت گذاری کششی       د) قیمت گذاری درآمدزا

20- عوامل موثر بر کشش پذیری کالا کدامند؟

الف) تعداد جانشین                   ب) سهم از سبد مصرف کننده                        ج) تعداد رقبا                    د) همه موارد

21- شرایط زیر مربوط به کدامک نوع قیمت گذاری می باشد؟

بنگاه قادر به قیمت گذاری باشد.                            جدا کردن افراد یا بازارها از هم امکان پذیر باشد.

الف) درآمدزا                           ب) تهاجمی                                  ج) تبعیضی                                  د) سبد

22- "مبنای نصاب مبلغ برآوردی" مربوط به کدام نوع خرید می باشد؟

الف) خریدهای عمده                 ب) خریدهای متوسط                      ج) خریدهای جزئی                         د) گزینه الف و ج

23- در کدام نوع تاکتیک تهاجمی "نقطه ضعف" هدف قرار می گیرد؟

الف) حمله همه جانبه                 ب) حمله به یک جناح                     ج) محاصره                      د) جنگ های چریکی

24- "مبلغی است که برای مصرف یا مصارف معین به منظور نیل به اهداف و اجرای برنامه هایی به تصویب می رسد" به کدام گزینه اشاره دارد؟

الف) پیش پرداخت                                ب) اعتبار                         ج) علی الحساب                            د) تنخواه

25- "مبنای نصاب مبلغ خرید" مربوط به کدام نوع خرید می باشد؟

الف) خریدهای جزئی                 ب) خریدهای عمده                        ج) خریدهای متوسط                       د) الف و ج

26- در کدامیک از روش های پیش بینی تقاضا نتایج مشکوک و هزینه زیاد است؟

الف) تجربه بازار                        ب) دیدگاه سنجی                          ج) تحلیل روند                  د) آزمایش مصرف کننده

27- کدام نوع قیمت گذاری مناسب صنایع غذایی و خرده فروشی ها می باشد؟

الف) بر پایه هزینه ها                              ب) بر پایه ارزش                            ج) ترکیبی                       د) هیچکدام

28- در کدام نوع خرید هر واحد با داشتن اختیارات اقدام می کند؟

الف) خرید متمرکز                    ب) خرید نامتمرکز                         ج) خرید برنامه ریزی شده                د) خرید موردی

29- "پرداختی که به منظور ادای قسمتی از تعهد با رعایت مقررات صورت می گیرد" به کدام گزینه اشاره دارد؟

الف) اعتبار                  ب) علی الحساب                            ج) پیش پرداخت                            د) تنخواه گردان پرداخت

30- در کدام نوع خرید واحد کارپردازی مسولیت خرید ها را بر عهده دارد؟

الف) برنامه ریزی شده                            ب) متمرکز                                   ج) موردی                        د) نامتمرکز